AUDYCJE MUZYCZNE - TEMATY MUZYCZNE

są zapisem nutowym przykładów do AUDYCJI MUZYCZNYCH.

TOM I

PODSTAWY TEORII LITERATURY MUZYCZNEJ - TEMATY MUZYCZNE
W edycji z CD nagrane są wszystkie fragmenty utworów, które są w nutach.

SPIS TEMATÓW MUZYCZNYCH
DZIAŁ I – ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v – Dla Elizy; 2.Chopin F. – Życzenie; 3.Schumann R. – Marzenie; 4.Vivaldi A. – Cztery pory roku: Wiosna (cz. I); 5.Bach J.S.-Gounod Ch. – Ave Maria; 6.Chopin F. – Preludium A-dur op. 28 nr 7; 7.Debussy K. – Światło księżyca; 8.Mendelssohn-Bartholdy F. – Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”); 9.Joplin S. – The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. – Adagio; 11.Wieniawski H. – Kujawiak; 12.Paganini N. – II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III); 13.Wieniawski H. – Réverie; 14.Bach J.S. – I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I); 15.Saint-Saëns K. – Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”); 16.Saint-Saëns K. – Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”); 17.Haendel J.F. – Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I); 18.Tarrega F. – Wspomnienie z Alhambry; 19.Giuliani M. – Sonatina C-dur na gitarę (cz. III); 20.Vivaldi A. – Koncert a-moll na mandolinę (cz. II); 21.Daquin K. – Kukułka; 22.Bach J.S. – Koncert włoski (cz. I); 23.Bach J.S. – Inwencja dwugłosowa a-moll; 24.Mozart W.A. – Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur); 25.Beethoven L.v. – Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I); 26.Ogiński M.K. – Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”; 27.Chopin F. – Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12; 28.Brahms J. – Taniec węgierski nr 5; 29.Mendelssohn-Bartholdy F. – Pieśń wiosenna; 30.Debussy K. – Taniec pajaca; 31.Bach J.S. – Badinerie (z Suity fletowej h-moll); 32.Mozart W.A. – Andante C-dur; 33.Bizet G. – Symfonia C-dur (cz. II); 34.Vivaldi A. – Koncert obojowy a-moll (cz. II); 35.Franck C. – Symfonia d-moll (cz. II); 36.Saint-Saëns K. – Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”); 37.Mozart W. A. – Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I); 38.Mozart W.A.– Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I); 39.Wagner R. – Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”); 40.Mozart W.A. – Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III); 41.Czajkowski P. – Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”); 42.Kurpiński K. – Cavatina; 43.Bach J.S. – Toccata d-moll; 44.Haendel J.F. – IV Koncert organowy F-dur (cz. I); 45.Telemann J.F. – IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III); 46.Bach J.S. – I Suita na wiolonczelę solo (cz. III); 47.Boccherini L. – Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5; 48.Mozart W.A. – Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III); 49.Mozart W.A. – Eine kleine Nachtmusik (cz. I); 50.Czajkowski P. – Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II); 51.Mozart W.A. – Symfonia g-moll KV 550 (cz. I); 52.Glinka M. – Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”; 53.Czajkowski P. – Taniec rosyjski – Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”); 54.Czajkowski P. – VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II); 55.Brahms J. – Taniec węgierski nr 6; 56.Musorgski M. – Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”); 57.Musorgski M. – Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”); 58.Saint-Säens K. – Taniec szkieletów; 59.Wagner R. – Uwertura do opery “Tannhäuser”; 60.Strauss J. – Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.– Polna różyczka; 62.Mozart W.A. – Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”); 63.Moniuszko St. – Aria Halki (z II aktu opery “Halka”); 64.Strauss J. – Odgłosy wiosny; 65.Moniuszko St. – Prząśniczka; 66.Bizet G. – Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”); 67.Bizet G. – Habanera (z I aktu opery “Carmen”); 68.Moniuszko St. – Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”); 69.Rossini J. – Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”); 70.Verdi G. – Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”); 71.Moniuszko St. – Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”); 72.Chopin F. – Hulanka; 73.Bizet G. – Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”); 74.Moniuszko St. – Kozak; 75.Moniuszko St. – Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”); 76.Verdi G. – Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”); 77.Wacław z Szamotuł – Już się zmierzcha; 78.Gomółka Mikołaj – Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO – INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. – Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV); 80.Haendel J.F. – Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. – Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV); 82.Czajkowski P. – Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”); 83.Borodin A. – Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”); 84.Chopin F. – Polonez A-dur op. 40 nr 1; 85.Paganini N. – Moto perpetuo; 86.Wagner R. – Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”); 87.Beethoven L.v. – VII Symfonia (cz. II); 88.Musorgski M. – Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”); 89.Chopin F. – Preludium c-moll op. 28 nr 20; 90.Mendelssohn-Bartholdy F. – Uwertura z suity “Sen nocy letniej”; 91.Rimski-Korsakow M. – Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”); 92.Musorgski Modest – Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”); 93.Debussy K. – Popołudnie fauna (fragment); 94.Rimski-Korsakow M. – Szecherezada – cz. II (fragment); 95.Musorgski M. – Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”); 96.Czajkowski P. – Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”); 97.Dvorák A. – Humoreska; 98.Grieg E. – Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III); 99.Mozart W.A. – Sonata C-dur KV 545 (cz. I); 100.Chopin F. – Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. – Menuet G-dur; 102.Schumann R. – Śmiały jeździec; 103.Chopin F. – Mazurek F-dur op. 68 nr 3; 104.Bach J.S. – III Partita E-dur (cz. I); 105.Novaček O. – Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. – Śliczny chłopiec; 107.Moniuszko St. – Pieśń wieczorna; 108.Grieg E. – Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II); 109.Grieg E. – W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV); 110.Chopin F. – Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1; 111.Schubert F. – Pstrąg; 112.Monti V. – Czardasz; 113.Dvorák A. – Taniec słowiański e-moll nr 2; 114.Liszt F. – II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II – FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso; 116.piosenka popularna – Furman; 117.Moniuszko St. – Kum i kuma; 118.Brahms J. – Kołysanka; 119.Schubert F. – Ave Maria; 120.Schumann R. – Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. – Polonez B-dur (młodzieńczy); 122.Mozart W.A. – Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”; 123.Czajkowski P. – Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. – Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III); 125.Chopin F. – Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III); 126.Chopin F. – Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III); 127.Haydn J. – Koncert D-dur (cz. III); 128.Beethoven L.v. – V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

TOM II

PODSTAWY TEORII LITERATURY MUZYCZNEJ - TEMATY MUZYCZNE
W edycji z CD nagrane są wszystkie fragmenty utworów, które są w nutach.

SPIS TEMATÓW MUZYCZNYCH
DZIAŁ I - FORMY MUZYCZNE
I.FAKTURA UTWORU MUZYCZNEGO
1.Bach J.S. – Inwencja dwugłosowa d-moll; 2.Bach J.S. – Inwencja trzygłosowa C-dur; 3.Bach J.S. – Fuga d-moll; 4.Musorgski M. – Stary zamek (z suity “Obrazki z wystawy”); 5.Rossini J. – Uwertura do opery “Cyrulik sewilski”; 6.Chopin F. – Nokturn Es-dur op. 9 nr 2; 7.Bach J.S.-Gounod Ch. – Ave Maria; 8.Mendelssohn-Bartholdy F. – IV Symfonia A-dur “Włoska” (cz. I); 9.Smetana B. – Uwertura do opery “Sprzedana narzeczona”; 10.Haendel J.F. – Passacaglia z VII Suity klawesynowej.
II.FORMY POLIFONICZNE – IMITACJA
11.melodia popularna - Zegar (kanon 3-głosowy); 12.melodia popularna - Wieczorem (kanon 3-głosowy); 13.Haydn J. – Noc ciemna (kanon 3-głosowy); 14.Bach J.S. – Sarabanda z Suity fletowej h-moll; 15.Bach J.S. – Inwencja dwugłosowa c-moll; 16.Bach J.S. – Inwencja trzygłosowa e-moll; 17.Bach J.S. – Preludium C-dur z I tomu Das wohltemperierte Klavier; 18.Haendel J.F. – Preludium z III Suity klawesynowej; 19.Bach J.S. – Fuga c-moll z I tomu Das wohltemperierte Klavier (CAŁOŚĆ); 20.Haendel J.F. – Fuga z III Suity klawesynowej d-moll (cz. II); 21.Bach J.S. – Fuga z I Sonaty skrzypcowej g-moll (cz. II).
III.SUITA BAROKOWA
22.Bach J.S. – II Suita francuska (CAŁOŚĆ).
IV.WARIACJE
23.Beethoven L.v. – Wariacje na temat szwajcarskiej melodii ludowej (CAŁOŚĆ); 24.Paganini N. – Kaprys a-moll nr 24; 25.Beethoven L.v. – Sonata skrzypcowa A-dur “Kreutzerowska” (cz. II); 26.Mozart W.A. – Wariacje n. t. piosenki francuskiej “Ah, vous dirai-je maman”; 27.Chopin F. – Wariacje “La ci darem la mano” op. 2; 28.Haydn J. – Symfonia G-dur nr 94 “Z uderzeniem w kotły” (cz. II); 29.Haydn J. – Symfonia Es-dur nr 103 “Z werblem na kotłach” (cz. II).
V.ALLEGRO SONATOWE
30.Haydn Joseph – Sonata fortepianowa G-dur (cz. I) (CAŁOŚĆ); 31.Beethoven Ludwig van – V Symfonia (cz. I); 32.Mozart Wolfgang Amadeus – Koncert skrzypcowy A-dur (cz. I); 33.Chopin Fryderyk – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I); 34.Chopin Fryderyk – II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I); 35.Schubert F. – VIII Symfonia h-moll “Niedokończona” (cz. I).
VI.FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
36.Chopin F. – Nokturn E-dur op. 62 nr 2; 37.Mendelssohn-Bartholdy F. – Nokturn (z suity “Sen nocy letniej”); 38.Brahms J. – Walc As-dur op. 39; 39.Chopin F. – Grande valse brillante Es-dur op. 18; 40.Chopin F. – Scherzo h-moll op. 20; 41.Wieniawski H. – Scherzo-Tarantella; 42.Chopin F. – Impromptu As-dur op. 29; 43.Schubert F. – Impromptu Es-dur op. 90 nr 2; 44.Chopin F. – Kołysanka Des-dur op. 57; 45.Brahms J. – Kołysanka op. 49 nr 4; 46.Schubert F. – Momente musicale cis-moll op. 94 nr 4; 47.Schubert F. – Momente musicale f-moll op. 94 nr 5; 48.Chopin F. – Ballada g-moll op. 23; 49.Brahms J. – Ballada D-dur op. 10 nr 2; 50.Chopin F. – Fantazja f-moll op. 49; 51.Mendelssohn-Bartholdy F. – Fantazja fis-moll op. 28; 52.Czajkowski P. – Pieśń bez słów op. 2 nr 3; 53.Mendelssohn-Bartholdy F. – Wenecki gondolier (z cyklu “Pieśni bez słów”); 54.Karłowicz M. – Rapsodia litewska op. 11; 55.Musorgski M. – Noc na Łysej Górze.
FORMY CYKLICZNE
56.Beethoven L.v. – Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I, II, III); 57.Mozart W.A. – Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, II, III, IV); 58.Chopin F. – II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III); 59.Stefani J. – Suita z wodewilu “Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale”.
VII.KOMPOZYTORZY POPULARNYCH ETIUD I SONATIN
LITERATURA DZIECIĘCA
60.Chopin F. – Polonez g-moll (młodzieńczy); 61.Schumann R. – Piosenka sycylijska (z cyklu “Album dla młodzieży”); 62.Schumann R. – Szczęście (z cyklu “Sceny dziecięce”); 63.Czajkowski P. – Chanson triste (z cyklu “Album dla młodzieży”); 64.Czajkowski P. – Walc (z cyklu “Album dziecięcy”); 65.Debussy C. - Kołysanka słonia (z cyklu “Kącik dziecięcy”).
LITERATURA NA FORTEPIAN
66.Grieg E. – Taniec norweski op. 35 (fortepian na 4 ręce); 67.Dvorák A. – Taniec słowiański e-moll op. 46 (fortepian na 4 ręce).
VIII.MUZYKA ABSOLUTNA I PROGRAMOWA
68.Mozart W.A. – Sonata fortepianowa G-dur KV 283 (cz. I); 69.Brahms J. – IV Symfonia e-moll op. 98 (cz. I); 70.Mozart W.A. – Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I); 71.Vivaldi A. – Jesień – Cztery pory roku: Jesień (cz. III – “Polowanie”); 72.Saint-Saëns K. - Ptaszarnia (z suity “Karnawał zwierząt”); 73.Weber K.M. – Zaproszenie do tańca; 74.Musorgski M. – Chatka Baby-Jagi na kurzej stopce (z suity “Obrazki z wystawy”).
IX.MUZYKA SCENICZNA
75.Moniuszko St. – Tańce góralskie (z III aktu opery “Halka”); 76.Czajkowski P. – Taniec arabski (z II aktu baletu “Dziadek do orzechów”); 77.Kurpiński K. – Mazur (z 1-aktowego baletu “Wesele w Ojcowie”); 78.Czajkowski P. – Walc z girlandami (z I aktu baletu “Śpiąca królewna”); 79.Delibes L. – Walc lalki (z II aktu baletu “Coppelia”); 80.Mozart W.A. – Uwertura do opery “Wesele Figara”; 81.Weber K.M. – Uwertura do opery “Oberon”; 82.Wagner R. – Uwertura do opery “Tannhäuser”; 83.Moniuszko St. – Recytatyw i Aria Stefana z kurantem (z opery “Straszny dwór”); 84.Moniuszko St. – Aria Hrabiny (z II aktu opery “Hrabina”); 85.Rossini J. – Cavatina Rozyny (z I aktu opery “Cyrulik sewilski”); 86.Czajkowski P. – Polonez (z II aktu opery “Eugeniusz Oniegin”); 87.Verdi G. – Chór niewolników (z III aktu opery “Nabucco”); 88.Strauss J. – Aria Adeli (z II aktu operetki “Zemsta nietoperza”); 89.Strauss J. – Aria Sandora (z I aktu operetki “Baron cygański”); 90.Zeller K. – Piosenka Adama (z II aktu operetki “Ptasznik z Tyrolu”); 91.Offenbach J. – Aria Pericholi (Aria ze śmiechem) (z I aktu operetki “Perichola”); 92.Offenbach J. – Kankan (z II aktu operetki “Orfeusz w piekle”).
DZIAŁ II – TAŃCE
I.TAŃCE STYLIZOWANE
93.Beethoven L.v. – Menuet G-dur; 94.Boccherini L. – Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5; 95.Mozart W.A. – Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. III); 96.Mozart W.A. – Koncert skrzypcowy A-dur KV 219 (cz. III); 97.Haydn J. – Symfonia G-dur nr 94 “Z uderzeniem w kotły” (cz. III); 98.Haydn J. – Symfonia Es-dur nr 103 “Z werblem na kotły” (cz. III); 99.Martini P. – Gawot G-dur; 100.Lully J.B. – Gawot a-moll; 101.Thomas A. – Gawot (z II aktu opery “Mignon”); 102.Chopin F. – Walc a-moll op. 34 nr 2; 103.Strauss J. – Opowieści lasku wiedeńskiego; 104.Smetana B. – Polka (z I aktu opery “Sprzedana narzeczona”); 105.Dvorák A. – Taniec słowiański E-dur; 106.Chopin F. – Bolero a-moll op. 19; 107.Auber D.F. – Bolero (z opery “Niema z Portici”); 108.Chopin F. – Tarantella As-dur op. 43; 109.Gordigiani L. – Ave Maria; 110.Czajkowski P. – Kaprys włoski op. 45; 111.Zarębski J. – Tarantella op. 25; 112.Mendelssohn-Bartholdy F. – Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”); 113.Wagner R. – Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”); 114.Beethoven L.v. – Marsz żałobny z III Symfonii Es-dur (cz. II); 115.Chopin F. – Marsz żałobny z Sonaty fortepianowej b-moll (cz. III); 116.Mozart W.A. – Marsz turecki z Sonaty fortepianowej A-dur KV (cz. III); 117.Czajkowski P. – Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”); 118.Verdi G. – Marsz triumfalny (z II aktu opery “Aida”); 119.Strauss J. ojciec – Marsz Radetzky`ego.
II.POLSKIE TAŃCE LUDOWE I STYLIZOWANE
120.melodia popularna - Polonez 3 Maja; 121.melodia popularna - Trzeci Maj; 122.Chopin F. – Polonez As-dur op. 53; 123.Moniuszko St. – Aria Miecznika (z II aktu opery Straszny dwór”); 124.Moniuszko St. – Aria Chorążego (z III aktu opery “Hrabina”); 125.Chopin F. – Polonez B-dur (młodzieńczy); 126.Ogiński M.K. – Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”; 127.Noskowski Z. – Polonez elegijny “W starym dworku”; 128.Wieniawski H. – Polonez D-dur; 129.melodia popularna - Krakowiak (z 1794 roku); 130.melodia popularna - Przybyli ułani; 131.Chopin F. – Rondo á la Krakowiak op. 14; 132.Chopin F. – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III); 133.melodia popularna - Uciekła mi przepióreczka; 134.melodia popularna - Boli mnie noga w biedrze; 135.Wieniawski H. – Obertas op. 19 nr 2; 136.melodia popularna - Czerwone jabłuszko; 137.melodia popularna - Ty pójdziesz górą; 138.Wieniawski H. – Kujawiak a-moll; 139.melodia popularna - Jeszcze jeden mazur dzisiaj; 140.melodia popularna - Mazur wojenny; 141.Moniuszko St. – Mazur (z IV aktu opery “Straszny dwór”); 142.Moniuszko St. – Mazur (z I aktu opery “Halka”); 143.Chopin F. – Rondo á la Mazur; 144.Chopin F. – Mazurek B-dur op. 7 nr 1; 145.Chopin F. – Mazurek a-moll op. 7 nr 2; 146.Skriabin A. – Mazurek fis-moll op. nr 2; 147.Zarzycki A. – Mazurek G-dur op. 26; 148.Zarzycki A. – Mazurek E-dur op. 39.
III.STYLIZACJA MUZYKI LUDOWEJ RÓŻNYCH NARODÓW
149.Albeniz I. -Tango (z suity “Hiszpania”); 150.Bizet G. – Habanera (z I aktu opery “Carmen”); 151.Brahms J. – Taniec węgierski nr 7; 152.Liszt F. – VI Rapsodia węgierska; 153.Glinka M. – Fantazja na tematy rosyjskie “Kamarinskaja”; 154.Grieg E. – Taniec norweski op. 38 nr 5; 155.Rimski-Korsakow N. – Pieśń indyjska (z IV obrazu opery “Sadko”); 156.Smetana B. – Wełtawa (z cyklu “Moja Ojczyzna” – cz. II); 157.Dvorak A. – Taniec słowiański e-moll; 158.Noskowski Z. – Step.

TOM III

PODSTAWY HISTORII MUZYKI - TEMATY MUZYCZNE - CZĘŚĆ 1
W edycji z CD nagrane są wszystkie fragmenty utworów, które są w nutach.

AUDYCJE III – część 1
ŚREDNIOWIECZE
1.Anonim – Bogurodzica.
RENESANS
2.Orlando di L. – Lucescit jam o socii (chanson); 3.Palestrina G.P.da – Gloria in excelsis Deo z “Missa papae Marcelli”; 4.Venosa G.C.da – O voi, o voi (madrygał); 5.Marenzio L. – Amatemi, ben mio (madrygał); 6.Monteverdi C. – O sia tranquillo il mare (madrygał).
POLSCY KOMPOZYTORZY XVI WIEKU
7.Leopolita M. – Mihi autem; 8.Wacław z Szamotuł – Już się zmierzcha; 9.Gomółka M. – Kleszczmy rękoma wszyscy zgodliwie (psalm 47); 10.Gomółka M. – Nieście chwałę, mocarze (psalm 29).
BAROK
11.Bach J.S. – Inwencja dwugłosowa a- moll; 12.Bach J.S. – Inwencja trzygłosowa C-dur; 13.Bach J.S. – Preludium C-dur z I tomu “Das wohltemperierte Klavier”; 14.Bach J.S. – Fuga c-moll z I tomu “Das wohlteperierte Klavier”; 15.Bach J.S. – II Suita francuska (cz. I); 16.Bach J.S. – Toccata d-moll; 17.Bach J.S. – Koncert włoski (cz. I); 18.Bach J.S. – III Partita E-dur (cz. I); 19.Bach J.S. – I Suita G-dur (cz. I); 20.Bach J.S. – Suita h-moll: Badinerie; 21.Bach J.S. – I Koncert skrzypcowy a-moll (cz. I); 22.Bach J.S. – Koncert d-moll na 2 skrzypiec (cz. I); 23.Bach J.S. – III Suita orkiestrowa (cz. II – Aria); 24.Bach J.S. – Jesu, meine Freude (motet); 25.Haendel G.F. – III Suita klawesynowa (cz. I); 26.Haendel G.F. – VII Suita klawesynowa: Passacaglia; 27.Haendel G.F. – IV Koncert organowy F-dur (cz. I); 28.Haendel G.F. – Koncert B-dur op. 4 nr 6 (cz. I); 29.Haendel G.F. – Aria z suity “Muzyka na wodzie”; 30.Haendel G.F. – Bourée z suity “Muzyka ogni sztucznych”; 31.Haendel G.F. – Largo z opery “Xerxes”; 32.Haendel G.F. – Chór z oratorium “Juda Machabeusz”; 33.Haendel G.F. – Alleluja z oratorium “Mesjasz”; 34.Vivaldi A. – Cztery pory roku - “Wiosna” (cz. I); 35.Vivaldi A. – Cztery pory roku – “Lato”: Burza (cz. II); 36.Vivaldi A. – Cztery pory roku – “Jesień”: Polowanie (cz. III); 37.Vivaldi A. – Cztery pory roku - “Zima” (cz. 1); 38.Corelli A. – La follia z Sonaty op. 5 nr 6; 39.Tartini G. - Sonata skrzypcowa g-moll (“z trylem diabelskim” - cz. I); 40.Rameau J.P. – Tamburyn; 41.Rameau J.P. – Kura; 42.Couperin F. – Le Tic-Toc-Choc; 43.Daquin Louis-C. – Kukułka; 44.Albinoni T. – Adagio.
KOMPOZYTORZY POLSKIEGO BAROKU
45.Pękiel B. – Audite mortales (cz. I); 46.Gorczycki G.G. – Gaude Mater; 47.Szarzyński S.S. – Sonata na 2 skrzypiec i organy; 48.Mielczewski M. – Koncert “Deus in nomine tuo”; 49.Zieleński M. – I Fantazja; 50.Jarzębski A. – Tamburetta.
KLASYCYZM
51.Haydn J. – Sonata fortepianowa G-dur (cz. I); 52.Haydn J. – Symfonia D-dur nr 101 “Zegarowa” (cz. II); 53.Haydn J. – Serenada z XVII Kwartetu smyczkowego; 54.Haydn J. – Symfonia Es-dur nr 103 “Z werblem na kotłach” (cz. III); 55.Haydn J. – Koncert fortepianowy D-dur (cz. III); 56.Haydn J. – Pory roku – “Wiosna” (cz. I); 57.Haydn J. – Stworzenie świata (cz. I); 58.Mozart W.A. – Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”; 59.Mozart W.A. – Uwertura do opery “Wesele Figara”; 60.Mozart W.A. – Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. I); 61.Mozart W.A. – Sonata fortepianowa A-dur KV 331: Marsz turecki; 62.Mozart W.A. – Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I); 63.Mozart W.A. – Koncert klarnetowy A-dur KV 662 ( cz. I);
64.Mozart W.A. – Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III); 65.Mozart W.A. – Alleluja z motetu “Exultate jubilate”; 66.Mozart W.A. – Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. I);
67.Mozart W.A. – Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, III); 68.Mozart W.A. – Symfonia Es-dur KV 543 (cz. III); 69.Mozart W.A. – Symfonia C-dur “Jowiszowa” KV 550 (cz. I); 70.Beethoven L.v. – Dla Elizy; 71.Beethoven L.v. – Adelaida; 72.Beethoven L.v. – Sonata fortepianowa cis-moll “Księżycowa” op. 27 nr 2 (cz. I); 73.Beethoven L.v. – V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III); 74.Beethoven L.v. – Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III); 75.Beethoven L.v. – Sonata skrzypcowa a-moll op. 23 (cz. II); 76.Beethoven L.v. – III Symfonia Es-dur: Marsz żałobny (cz. II); 77.Beethoven L.v. – V Symfonia (cz. I); 78.Beethoven L.v. – VII Symfonia (cz. II); 79.Beethoven L.v. – IX Symfonia d-moll: Oda do radości (cz. IV).

POLSCY KOMPOZYTORZY EPOKI KLASYCZNEJ
80.Stefani J. – Polonez z wodewilu “Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale”; 81.Elsner J. – Uwertura do opery “Leszek Biały”; 82.Lessel F. – Wariacje na temat ukraińskiej melodii ludowej; 83.Szymanowska M. – Walc A-dur; 84.Ogiński M.K. – Polonez a-moll “Pożegnanie ojczyzny”; 85.Gołąbek J. – Symfonia D-dur (cz. I).
ROMANTYZM
86.Weber C.M.v. – Uwertura do opery “Oberon”; 87.Weber C.M.v. – Aria Maksa z I aktu opery “Wolny strzelec”; 88.Weber C.M.v. – Zaproszenie do tańca; 89.Schubert F. – Ave Maria; 90.Schubert F. – Polna różyczka; 91.Schubert F. – Kołysanka; 92.Schubert F. – Serenada; 93.Schubert F. – Pstrąg; 94.Schubert F. – Momente musicale f-moll op. 94 nr 5; 95.Schubert F. – Impromptu Es-dur; 96.Schubert F. – V Symfonia (cz. III); 97.Schubert F. – VIII Symfonia h-moll “Niedokończona” (cz. I); 98.Schumann R. – Marzenie; 99.Schumann R. – Piosenka sycylijska z cyklu “Album dla młodzieży”; 100.Schumann R. – Cudowny miesiąc maj z cyklu “Miłość poety”; 101.Schumann R. – Koncert wiolonczelowy a-moll (cz. I); 102.Schumann R. – Koncert fortepianowy a-moll op. 54 (cz. I); 103.Schumann R. – IV Symfonia d-moll (cz. I); 104.Mendelssohn-Bartholdy F. – Na skrzydłach pieśni; 105.Mendelssohn-Bartholdy F. – Koncert skrzypcowy e-moll (cz. I); 106.Mendelssohn-Bartholdy F. – Suita “Sen nocy letniej”: Uwertura, Nokturn, Marsz weselny; 107.Mendelssohn-Bartholdy F. – IV Symfonia A-dur “Włoska” (cz. I); 108.Chopin F. – Życzenie; 109.Chopin F. – Hulanka; 110.Chopin F. – Śliczny chłopiec; 111.Chopin F. – Ballada g-moll op. 23; 112.Chopin F. – Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12; 113.Chopin F. – Impromptu As-dur op. 29; 114.Chopin F. – Kołysanka Des-dur op. 57; 115.Chopin F. – Nokturn Es-dur op. 9 nr 2; 116.Chopin F. – Preludium e-moll op. 28 nr 4; 117.Chopin F. – Polonez A-dur op. 40 nr 1; 118.Chopin F. – Walc As-dur op. 64 nr 3; 119.Chopin F. – Mazurek a-moll op. 59 nr 1; 120.Chopin F. – Scherzo h-moll op. 20; 121.Chopin F. – Sonata fortepianowa b-moll: Marsz żałobny (cz. III); 122.Chopin F. – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I, II, III); 123.Chopin F. – II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III).
IMPRESJONIZM
124.Debussy C. – Popołudnie fauna; 125.Debussy C. – Dziewczyna o włosach jasnych jak len; 126.Debussy C. – Światło księżyca; 127.Debussy C. – Taniec pajaca;
NEOROMANTYZM
128.Brahms J. – Kołysanka op. 49 nr 4; 129.Brahms J. – Taniec węgierski nr 5; 130.Brahms J. – Walc As-dur op. 39; 131.Brahms J. – Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III); 132.Brahms J. – IV Symfonia e-moll (cz. I); 133.Wagner R. – Uwertura do opery “Tannhäuser”; 134.Wagner R. – Marsz “Wejście gości na Wartburg” z II aktu opery “Tannhäuser”; 135.Wagner R. – Marsz weselny z III aktu dramatu muz. “Lohengrin”; 136.Wagner R. – Galop Walkirii z dramatu muz. “Walkiria”.
KOMPOZYTORZY XIX WIEKU
KOMPOZYTORZY FRANCUSCY
137.Gounod Ch.-Bach J.S. – Ave Maria; 138.Gounod Ch. – Serenada Mefistofelesa z III aktu opery “Faust”; 139.Franck C. – Ave Maria; 140.Franck C. – Symfonia d-moll (cz. II); 141.Lalo É. – Symfonia hiszpańska op. 21 (cz. I); 142.Delibes L. – Aria Lakmé (z dzwoneczkami) z II aktu opery “Lakmé”; 143.Bizet G. – Aria Nadira z I aktu opery “Poławiacze pereł”; 144.Bizet G. – Kuplety torreadora z II aktu opery “Carmen”; 145.Bizet G. – Seguidilla z I aktu opery “Carmen”; 146.Bizet G. – II Suita “Arlezjanka” (cz. III); 147.Saint-Saëns C. – Taniec szkieletów op. 40; 148.Saint-Saëns C. – Łabędź z cyklu “Karnawał zwierząt”; 149.Saint-Saëns C. – Aria Dalili z I aktu opery “Samson i Dalila”; 150.Massenet J. – Medytacje z opery “Thais”.
KOMPOZYTORZY POLSCY
151.Kurpiński K. – Uwertura do opery “Zamek na Czorsztynie”; 152.Kurpiński K. – Koncert klarnetowy A-dur (cz. I); 153.Komorowski I. – Kalina; 154.Zarzycki A. – Mazurek G-dur op. 26; 155.Zarębski J. – Tarantella op. 25.
MUZYKA SKRZYPCOWA
156.Paganini N. – Moto perpetuo; 157.Paganini N. – II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III); 158.Lipiński K. – Koncert wojskowy D-dur op. 21 (cz. I); 159.Wieniawski H. – Legenda; 160.Wieniawski H. – Polonez A-dur; 161.Wieniawski H. – II Koncert skrzypcowy d-moll (cz. III); 162.Sarasate P. – Melodie cygańskie.
MUZYKA OPEROWA
163.Auber D.F. – Bolero z II aktu opery “Niema z Portici”; 164.Rossini G. – Uwertura do opery “Wilhelm Tell”; 165.Rossini G. – Uwertura do opery “Sroka złodziejka”; 166.Rossini G. – Aria Don Bazylia (Aria o plotce) z I aktu opery “Cyrulik sewilski”; 167.Donizetti G. – Cavatina Lucii z I aktu opery “Łucja z Lammermoor”; 168.Donizetti G. – Cavatina Noriny z I aktu opery “Don Pasquale”; 169.Bellini V. – Aria Normy z I aktu opery “Norma”; 170.Bellini V. – Aria Aminy z II aktu opery “Lunatyczka”; 171.Verdi G. – Aria Traviaty z I aktu opery “Traviata”; 172.Verdi G. – Aria Gildy z I aktu opery “Rigoletto”; 173.Verdi G. – Chór niewolników z III aktu opery “Nabucco”; 174.Leoncavallo R. – Aria Cania z I aktu opery “Pajace”; 175.Leoncavallo Ruggiero – Poranek.
MUZYKA OPERETKOWA
176.Offenbach J. – Kankan z II aktu operetki “Orfeusz w piekle”; 177.Offenbach J. – Piosnka Parysa z operetki “Piękna Helena”; 178.Offenbach J. – Aria Pericholi z I aktu operetki “Perichola”; 179.Strauss J. ojciec – Marsz Radetzky`ego; 180.Strauss J. syn – Życie artysty (walc wiedeński); 181.Strauss J. syn – Annen-polka op. 117.

TOM III

PODSTAWY HISTORII MUZYKI - TEMATY MUZYCZNE - CZĘŚĆ 2
W edycji z CD nagrane są wszystkie fragmenty utworów, które są w nutach.

SPIS TEMATÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA W II POŁOWIE XIX WIEKU
SZKOŁY NARODOWE
SZKOŁA ROSYJSKA
1.Glinka M. – Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”; 2.Glinka M. – Fantazja na tematy rosyjskie “Kamarinskaja”; 3.Bałakiriew M. – Islamey; 4.Borodin A. – Tańce połowieckie z II aktu opery “Kniaź Igor”; 5.Musorgski M. – Obrazki z wystawy: Promenada, Ogrody w Tuileries, Bydło,
Samuel Goldenberg i Szmul, Taniec kurcząt w skorupkach, Wielka Brama Kijowska; 6.Musorgski M. – Noc na Łysej Górze; 7.Rimski-Korsakow N. – Lot trzmiela z opery “Bajka o carze Sałtanie”; 8.Rimski-Korsakow N. – Pieśń indyjska z opery “Sadko”; 9.Rimski-Korsakow N. – Szecherezada (cz. II); 10.Cui C. – Mazurek C-dur; 11.Czajkowski P. – Pieśń bez słów op. 2 nr 3; 12.Czajkowski P. – Jezioro łabędzie: Temat łabędzi, Taniec hiszpański, Taniec neapolitański; 13.Czajkowski P. – Dziadek do orzechów: Taniec chiński, Taniec pastuszków, Walc kwiatów (Temat II); 14.Czajkowski P. – I Koncert fortepianowy b-moll op. 23 (cz. I); 15.Czajkowski P. – Koncert skrzypcowy D-dur op. 35 (cz. II); 16.Czajkowski P. – Kaprys włoski op. 45; 17.Czajkowski P. – Serenada G-dur (cz. II); 18.Czajkowski P. – IV Symfonia f-moll (cz. III); 19.Czajkowski P. – VI Symfonia h-moll ”Patetyczna” (cz. I).
SZKOŁA CZESKA
20.Smetana B. – Uwertura do opery “Sprzedana narzeczona”; 21.Smetana B. – Polka z I aktu opery “Sprzedana narzeczona”; 22.Smetana B. – Wełtawa z cyklu “Moja Ojczyzna”; 23.Dvorák A. – Taniec słowiański e-moll; 24.Dvorák A. – Humoreska Ges-dur op. 101 nr 7; 25.Dvorák A. – Koncert skrzypcowy a-moll op. 53 (cz. I); 26.Dvorák A. – Koncert wiolonczelowy h-moll (cz. I); 27.Dvorák A. – IX Symfonia e-moll “Z Nowego Świata” (cz. I, II).
SZKOŁA WĘGIERSKA
28.Liszt F. – Tarantella z cyklu “Wenecja i Neapol”; 29.Liszt F. – III Nokturn “Marzenie miłosne”; 30.Liszt F. – Wielka etiuda nr 3 “La Campanella”; 31.Liszt F. – VI Rapsodia węgierska; 32.Liszt F. – II Rapsodia węgierska; 33.Liszt F. – XV Rapsodia węgierska: Marsz Rakoczego; 34.Liszt F. – I Koncert fortepianowy Es-dur (cz. I).
SZKOŁA HISZPAŃSKA
35.Albéniz I. – Cordoba z cyklu “Śpiewy hiszpańskie”; 36.Albéniz I. – Asturias z cyklu “Suita hiszpańska”; 37.Granados E. – Andaluza z cyklu “Tańce hiszpańskie”.
SZKOŁA NORWESKA
38.Grieg E. – Do wiosny; 39.Grieg E. – Motyl; 40.Grieg E. – Ja kocham cię; 41.Grieg E. – I Suita “Peer Gynt” – Poranek (cz. I); 42.Grieg E. – II Suita “Peer Gynt” – Pieśń Solvejgi (cz. IV); 43.Grieg E. – Koncert fortepianowy a-moll (cz. I).
SZKOŁA POLSKA
44.Moniuszko St. – Prząśniczka; 45.Moniuszko St. – Znasz-li ten kraj; 46.Moniuszko St. – Przylecieli sokołowie; 47.Moniuszko St. – Postój, piękna gołąbeczko; 48.Moniuszko St. – Uwertura do opery “Halka”; 49.Moniuszko St. – Aria Halki z I aktu opery “Halka”; 50.Moniuszko St. – Kurant z III aktu opery “Straszny dwór”; 51.Moniuszko St. – Aria Chorążego z III aktu opery “Hrabina”; 52.Moniuszko St. – Bajka.
KOMPOZYTORZY ROSYJSCY
53.Rubinstein A.– Melodia; 54.Rubinstein A.– Noc (Romanza) op. 44 nr 1; 55.Skriabin A.– Mazurek fis-moll op. 3 nr 2; 56.Skriabin A.– Preludium nr 18 z cyklu “24 Preludia”.
KOMPOZYTORZY POLSCY
57.Noskowski Z. – Śpiewnik dla dzieci: Zima – Zła zima; 58.Noskowski Z. – Śpiewnik dla dzieci: Wiosna – Śmigus; 59.Noskowski Z. – Śpiewnik dla dzieci: Lato – Poranek; 60.Noskowski Z. – Śpiewnik dla dzieci: Jesień – Dobranoc; 61.Noskowski Z. – Step; 62.Noskowski Z. – Morskie Oko; 63.Gall J.K.– Dziewczę z buzią jak malina op. 1 nr 3;
MUZYKA PRZEŁOMU XIX I XX WIEKU
KOMPOZYTORZY POLSCY
64.Żeleński W. – Aria Janka z opery “Janek”; 65.Żeleński W. – W Tatrach; 66.Moszkowski M.– Bolero z cyklu “Tańce hiszpańskie”; 67.Statkowski R.– Preludium e-moll op. 37 nr 4; 68.Statkowski R.– Preludium G-dur op. 37 nr 3; 69.Melcer-Szczawiński H.– Walc á la Chopin; 70.Melcer-Szczawiński H.– Quasi Mazurka.
MŁODA POLSKA
71.Karłowicz M. – Zasmuconej op. 1 nr 1; 72.Karłowicz M. – Serenada; 73.Karłowicz M. – Koncert skrzypcowy A-dur (cz. III); 74.Karłowicz M. – Rapsodia litewska op. 11.
MUZYKA XX WIEKU
ŚWIATOWI KOMPOZYTORZY MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ
75.Satie E.– Les Pantins dansent; 76.Satie E.– Avant-derniéres penseés (Next-to-last thoughts).

strona główna / zamówienie
ABC / spotkania z kompozytorami / muzyka poważna / muzyka poważna w łatwym układzie na fortepian / flet prosty / keyboard / śpiewniki / piosenki dziecięce / nuty z tabulaturami / muzyka popularna / materiały edukacyjne / inne pozycje muzyczne / pozycje na nagrody / kolędy / zeszyty do nut / krawaty / gadżety muzyczne
lista przebojów / wykaz autorów / regulamin / midi / linki
zapowiedzi wydawnicze