ANNA WARMIŃSKA

ZESZYT ĆWICZEŃ i DEFINICJI dla MŁODZIEŻY

PROGRAM PIONU MŁODZIEŻOWEGO SZKOŁY MUZYCZNEJ

KLASA I

cena: C11

DEFINICJE
Pismo nutowe - Notacja muzyczna - Pięciolinia - Klucz muzyczny - Klucz wiolinowy - Nuta - Wartości rytmiczne dźwięków - Ćwierćnuta - Półnuta - Pauza - Wartości rytmiczne pauz - Pauza ćwierćnutowa - Takt - Takt 2/4 - Metrum - Jednostka miarowa (jednostka metryczna) - Akcent metryczny - Kreska taktowa - Nazwy dźwięków - Solmizacja - Solmizacyjne nazwy dźwięków - Literowe nazwy dźwięków - Linie dodane - Takt 3/4 – Repetycja (powtórzenie) – Volta (wolta) - Takt 4/4 (C) - Cała nuta – Fermata (korona) - Pauza półnutowa - Pauza całonutowa - Gama - Dur (major) - Gama durowa (gama majorowa) - Gama C-dur - Półton - Cały ton – Ósemka - Pauza ósemkowa - Tonacja - Tonacje majorowe (durowe) - Tonacja C-dur - Przedtakt – Odbitka - Łuk - Łuk łączący - Szesnastka - Pauza szesnastkowa - Kropka - Półnuta z kropką - Pauza półnutowa z kropką - Ćwierćnuta z kropką - Pauza ćwierćnutowa z kropką - Ósemka z kropką - Pauza ósemkowa z kropką - Trójdźwięk - Tonika - Trójdźwięk toniczny – Chromatyka - Znak chromatyczny (krzyżyk, bemol i kasownik) - Krzyżyk - Bemol - Kasownik - Stopień – Tercja - Kwinta - Oktawa - Gama G-dur - Znaki przykluczowe - Tonacja G-dur - Grupy szesnastkowe - Grupa szesnastkowa: ósemka-dwie szesnastki - Artykulacja - Znaki artykulacji – Staccato - Legato - Grupa szesnastkowa: dwie szesnastki - Gama F-dur – Grupa szesnastkowa: szesnastka-ósemka-szesnastka - Tonacja F-dur - Da capo al Fine - Grupa szesnastkowa: ósemka z kropką-szesnastka - Grupa szesnastkowa: szesnastka-ósemka z kropką – Interwał - Sekunda - Tercja - Kwarta - Kwinta - Oktawa

KLASA II

cena: C11

DEFINICJE
Skala diatoniczna - Gama majorowa (gama durowa) - Tonacja - Funkcja harmoniczna – Akord - Triada harmoniczna (Tonika, Subdominanta, Dominanta - Interwał - Tryton - Kwarta zwiększona - Kwinta zmniejszona - Konsonans - Dysonans - Rozwiązanie interwału - Gama D-dur - Tonacja D-dur - Podział regularny - Podział nieregularny - Triola - Triola ósemkowa – Minor (moll) - Gama minorowa (gama molowa) - Triada harmoniczna (Tonika molowa - moll Tonika, Subdominanta molowa - moll Subdominanta, Dominanta) - Gama c-moll harmoniczna - Tonacja c-moll - Takt dwudzielny (dwumiarowy) - Takt trójdzielny (trójmiarowy) - Metrum (takt) 3/8 - Gama minorowa (gama molowa) - Gama minorowa (molowa) naturalna (eolska) - Gama minorowa (molowa) harmoniczna - Gama minorowa (molowa) dorycka - Gama minorowa (molowa) melodyczna - Gama a-moll - Tonacja a-moll - Takt złożony regularny - Takt złożony nieregularny - Takt 5/4 - Takt 6/8 - Synkopa - Synkopa przez łuk - Gama e-moll - Tonacja e-moll - Takt 6/4 - Takt 9/8 - Takt 12/8 - Synkopa przez wartość - Gama d-moll - Tonacja d-moll - Chromatyka - Podwójny krzyżyk - Podwójny bemol - Sekunda mała (półton) - Sekunda wielka (cały ton) - Sekunda zwiększona - Tercja mała - Tercja wielka - Kwarta czysta - Kwarta zwiększona - Kwarta zmniejszona - Kwinta czysta - Kwinta zmniejszona - Kwinta zwiększona - Oktawa czysta - Seksta - Septyma - Przewrót interwału - Interwały melodyczne - Interwały harmoniczne – Trójdźwięk - Trójdźwięk majorowy (durowy, wielki) - Trójdźwięk minorowy (molowy, mały) - Przewrót trójdźwięku - Harmonia - Akord - Akord melodyczny (rozłożony) - Akord harmoniczny - Harmonika funkcyjna - Akord septymowy - Dominanta septymowa - Akordy konsonujące - Akordy dysonujące - Rozwiązanie akordu.

KLASA III

cena: C12

DEFINICJE
Gama B-dur - Tonacja B-dur - Gama A-dur - Tonacja A-dur - Gama Es-dur - Tonacja Es-dur - Trzydziestodwójka - Pauza trzydziestodwójkowa - Kropka (pojedyncza kropka, podwójna kropka, potrójna kropka, poczwórna kropka) - Gama molowa (minorowa) - Gama h-moll - Tonacja h-moll - Gama g-moll - Tonacja g-moll - Przekształcanie taktów - Gama fis-moll - Tonacja fis-moll - Gama c-moll - Tonacja c-moll - Transpozycja - Sekunda mała (półton) - Sekunda wielka (cały ton) - Sekunda zwiększona - Tercja mała - Tercja wielka - Kwarta czysta - Kwarta zwiększona (tryton) - Kwarta zmniejszona - Kwinta czysta - Kwinta zmniejszona (tryton) - Kwinta zwiększona - Seksta mała - Seksta wielka - Septyma mała - Septyma wielka - Oktawa czysta - Trójdźwięk - Trójdźwięk durowy (majorowy) - Trójdźwięk molowy (minorowy) - Trójdźwięk zwiększony - Trójdźwięk zmniejszony - Przewrót trójdźwięku - Akcent naturalny (akcent metryczny) - Jednostka miarowa (jednostka metryczna) - Oktawa czysta - Oktawa mała (zerowa) - Oktawa razkreślna - Oktawa dwukreślna - Klucz muzyczny - Klucz basowy - System tonalny - Dźwięki gamowłaściwe - Alteracja - Dźwięki alterowane.

KLASA IV

cena: C14

DEFINICJE
Dominanta septymowa - Dominanta nonowa - Gama C-dur - Gama a-moll - Gama G-dur - Gama e-moll - Gama F-dur - Gama d-moll - Gama D-dur - Gama h-moll - Gama B-dur - Gama g-moll - Gama A-dur - Gama fis-moll - Gama Es-dur - Gama c-moll - Gama E-dur - Tonacja E-dur - Gama cis-moll - Tonacja cis-moll - Gama As-dur - Tonacja As-dur - Gama f-moll - Tonacja f-moll - System równomiernie temperowany - Enharmonia - Dźwięki enharmoniczne (dźwięki enharmonicznie równoważne) - Taniec ludowy - Taniec stylizowany - Tańce narodowe (polonez, krakowiak, kujawiak, mazur i oberek) - Mazurek - Interwały - Konsonanse - Dysonanse – Intewrały powyżej oktawy – Oznaczenia oktaw - Przenośnik oktawowy - System dur-moll - Alteracja - Kadencje (kadencja doskonała / autentyczna, kadencja plagalna / kościelna, kadencja zawieszona, kadencja zwodnicza, kadencja wielka doskonała) - Akord poboczny - Koła kwintowe (okręgi kwintowe).

strona główna / zamówienie
ABC / spotkania z kompozytorami / muzyka poważna / muzyka poważna w łatwym układzie na fortepian / flet prosty / keyboard / śpiewniki / piosenki dziecięce / muzyka popularna / materiały edukacyjne / inne pozycje muzyczne / pozycje na nagrody / kolędy
lista przebojów / wykaz autorów / midi / linki
zapowiedzi wydawnicze